
https://www.facebook.com/share/g/16Vrc4yRr4/?mibextid=wwXIfr
https://www.instagram.com/kaf.for.lang_hneu?igsh=MXU0Z2E4Y3RwZXZ5bA==&utm_source=ig_contact_invite
Савицька Лариса Володимирівна
Завідувач кафедри, кандидат філологічних наук, доцент
Кафедру створено в 2019 р. на основі двох кафедр: педагогіки, іноземної філології та перекладу й українознавства і мовної підготовки іноземних громадян. На кафедрі працюють: 1 доктор наук, професор, 4 кандидати наук, доценти; 1 кандидат наук; 1 доктор філософії (PhD) з педагогіки, 1 доктор філософії (PhD) з філології, 8 старших викладачів, 1 викладач, 1 аспірант. Було підготовлено до захисту 3 аспіранти. Відбувся захист 2 дисертацій PhD рівня. Присвоєно 3 наукових звання доцент.
Завдання кафедри – здійснювати мовну підготовку здобувачів освіти, які в процесі вивчення іноземних мов набувають досвід міжкультурної комунікації. Це забезпечує їм конкурентоспроможність у сфері майбутньої професійної діяльності.
На кафедрі викладається 65 дисциплін: «Іноземна мова (за професійним спрямуванням) (англійська, французька, німецька)», «Іноземна мова професійного спілкування (німецька, французька)», «Практика усного та писемного іноземного мовлення (французька, німецька, іспанська)», «Поглиблене вивчення іноземної мови за фахом (англійська, французька, німецька)», «Ділова іноземна мова І (англійська, французька)», «Друга іноземна мова», «Друга іноземна мова: початковий рівень (англійська, французька, німецька, іспанська)», Іноземна мова ІІ (німецька, французька)», «Іноземна мова ділової комунікації у міжнародному бізнесі (німецька, французька)», «Іноземна мова академічної та професійної комунікації (англійська, французька, німецька)», «Фахова іноземна мова для іноземців». За цими навчальними дисциплінами написано посібники, підручники, робочі програми та методичні рекомендації.
Кафедра забезпечує мовну підготовку в таких програмах: спільна франко-українська магістерська програма МБА «Бізнес-інформатика» з університетом Ліон-2.
Викладачами кафедри розроблено і впроваджено 58 курсів ПНС, які мають 100 % організаційно-методичне забезпечення для здійснення навчального процесу, а саме: силабус, робочу програму, технологічну карту, тексти та/або презентації лекцій, Методичні вказівки до практичних та самостійних робіт, ресурси, довідковий матеріал, проєкти та практики, аудіо/відео контент тощо.
На кафедрі проводиться науково-дослідна робота за госпдоговірними темами:
1. «Управління персоналом у воєнний час в умовах поглиблення процесів цифровізації: організаційно-економічний та правовий аспекти».
2. «Методика інтенсивного навчання англійської мови на основі нейропедагогічних технологій».
3. «Методичне забезпечення розроблення педагогічної технології формування іншомовної комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти економічних спеціальностей».
4. «Методичне забезпечення розроблення педагогічної технології формування іншомовної комунікативної компетентності іноземних здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня економічних спеціальностей».
5. «Методичне забезпечення використання техніки Word2vec для відбудовування корпусу слів української мови».
6. «Теоретико-методичне забезпечення розроблення методики формування іншомовної комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти економічних спеціальностей».
7. «Методичне забезпечення розроблення педагогічної технології формування іншомовної комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти економічних спеціальностей».
Кафедра має 12 наукових публікацій у виданнях, що включені до наукометричних баз Scopus та Web of Science:
1. Mariana Broda, Kaleriia Kovalova, Iryna Bezugla, Olesia Stoika, Kateryna Mulyk. Enhancing foreign language acquisition: innovative cognitive strategies and tools. Knowledge & Diversity (RCD). Том 17, № 45 (2025) P. 166–182. DOI: https://doi.org/10.18316/rcd.v17i45 (Web of Science).
2. Chastnyk O., Zoria M., Poletay O., Shumskyi O., Klochkova Yu. Exploring the influence of interactive education on academic progress: Evaluating effectiveness and implementation approaches. Multidisciplinary Reviews. 2024. No. 7. Режим доступу: https://malque.pub/ojs/index.php/mr/article/view/3769 (Scopus).
3. Shevchenko A. S., Shevchenko V. V., Shumskyi O. L., Shtefan L. V., Duniev О. O., Shayda V. P. Competence Approach in Modern Engineering Education of Ukraine: Assessment of Development. 2023 IEEE 5th International Conference on Modern Electrical and Energy System (MEES), Kremenchuk, Ukraine, published 2024, P. 1–6. DOI: https://doi.org/10.1109/MEES61502.2023. 10 40 2528 (Scopus).
4. Krasnopolskyi, V., Tkachenko, I., Tsypina, D., Akimova, O., & Isakova, Y. Personalised and differentiated learning: The role of information environments in universities. Multidisciplinary Reviews, 8, 2024 spe 064. Режим доступу : https://doi.org/10.31893/multirev.2024spe064. (Scopus).
5. Nesterenko, T., Kozii, O., Varych, N., Shulzhenko, A., Tsypina, D. Language technologies impact on modern communication: analysis of new formats, challenges, and education. Multidisciplinaire Science Journal, 6, 2024. DOI: https://doi.org/10.31893/ multiscience.2024ss0215 (Scopus).
6. Oksana Voitovska, Kaleriia Kovalova, Victoriia Kuleshova, Oksana Kravchuk, Olena Moroz & Khrystyna Zhyvaho. Development of distance learning in the context of Covid-19. Journal of curriculum and teaching. Vol. 12, № 2, special issue 2023, P. 47–54. Режим доступу: https://www.sciedupress.com/ journal/index.php/jct/article/view/23471/14636. (Scopus).
7. Savytska L., Sübay T., Vnukova N., Bezugla I., Pyvovarov V. Word2Vec Model Analysis for Semantic and Morphologic Similarities in Turkish Words. Proceedings of the 6th International Conference on Computational Linguistics and Intelligent Systems (COLINS 2022). Volume I: Main Conference. Gliwice, Poland, May 12-13, 2022. Pp. 161–176. Режим доступу : http://ceur-ws.org/Vol-3171/paper17.pdf (Scopus).
8. Fedorova O., Shumskyi O., Golikova O., Kutsenko I., Serdiuk N., Zahorodna O. Microlearning in forming the students’ English competencies with VR involvement. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. 2022. Vol. 13. No 1. Sup. 1. P. 388–402. DOI: https://doi.org/10.18662/brain/13.1Sup1/326 (Web of Science).
9. Pak A., Kozlova T., Kovalova K., Tkachenko L., & Harmash O. Methodological principles in the field of philology of modern european methods of teaching a foreign language. Amazonian vestige. 2022. Vol. 11 (55). Pp. 201–208. DOI : https://doi.org/10.34069/AI/2022. 55.07.21 (Web of Science).
10. Novikov F., Hutorov A., Yermolenko O., Dytynenko S., Halahan Y. Evaluation of a Decrease in Temperature Conditions upon Intermittent Grinding. Lecture Notes in Mechanical Engineering Advanced Manufacturing Processes IV, 2022, p. 190-199. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-16651-8_18. (Scopus).
11. Savytska L., Vnukova N., Bezugla I., Pyvovarov V., Sübay T. Using Word2vec Technique to Determine Semantic and Morphologic Similarity in Embedded Words of the Ukrainian Language. The 5th International Conference on Computational Linguistics and Intelligent Systems (COLINS 2021). Volume I: Main Conference. Lviv, Ukraine, April 22-23, 2021. Pp. 235-248. Access Mode: http://ceur-ws.org/Vol-2870/paper21.pdf (Scopus).
12. Tsypina Diana S., Kolbina Tetiana V., Oleksenko Olena O., Yevdokimova–Lysohor Lesia A. etc. Formation of students’ communicative competence in universities of Ukraine: cross-cultural aspect. Revista Espacios. Vol. 40, number 23 (ISSN 0798 1015). Caracas, Venezuela, 2019. Режим доступу : https://www.revistaespacios.com/a19v40n23/a19v40n 23p09.pdf (Scopus).
На кафедрі видано 6 монографій, з них:
1. Savytska l., Kovalova K.,Bezugla I. Enhancing foreign language communicative competence of international higher education students through project-based learning. Monographic series «European science», Karlsruhe, Germany, 2025. Book 38. Part 3. Pp. 70–95. DOI: https://doi.org/10.30890/2709-2313.2025-38-03-005.
2. Mykhailiuk N. Technology of formation of professional culture of foreign applicants in «Professional foreign language» (economic direction) classes / N. Mykhailiuk, V. Lukianova, S. Prykhodko and other // Implementation of modern technologies in language learning as a basis for the formation of communicative competences: monograph / N. Morhunova, Ia. Levchenko and others. Kharkiv : PC Technology center, 2025. Pp. 53–70. Режим доступу : https://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/36168/
3. Репрезентація концепту “хитрість” у фольклорному дискурсі [Електронний ресурс] : монографія. Л. В. Савицька, О. О. Скоробогатова. Електрон. текстові дан. (374 КБ). Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2022. 113 с. : іл. — Загол. з титул. екрану. Бібліогр.: с. 79–104. Режим доступу : http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/27814.
4. Шумський О. Л. Лінгвістична самоосвіта майбутніх учителів іноземних мов: теорія і методика: монографія; Запорізький нац. ун-т. Харків: Мераш Publisher: Мірошниченко О. А., 2019. 400 с. Режим доступу : http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/30171.
Кафедра 100 % забезпечена НПП, які відповідають характеристикам ліцензійних та акредитаційних вимог. НПП кафедри 100 % дотримуються вимог щодо підвищення кваліфікації, відповідно до Положення про підвищення кваліфікації. Кожен НПП є членом професійного об’єднання та співтовариства за фахом.
Кафедра систематично здійснює виховну роботу зі студентами університету та активно співпрацює із загальноосвітніми середніми навчальними закладами м. Харкова. Викладачі кафедри постійно проводять профорієнтаційну роботу серед школярів та беруть участь у профорієнтаційних заходах університету.